Halloween make up - Killer clown

| Postat i: Halloween, Make Up, Vardag & Foto
Du behöver:
- Vit smink, från t.ex buttericks! 
- En svart penna, jag använde en svart eyeliner som jag inte avänder längre! Men det funkar lika bra.
- En röd penna, finns att köpa lite överallt!
Steg 1:
- Använd vita färgen och måla hela aniskte med det om du inte vill göra underkroppen också, du bestämmer! Om du har köpt den vita färgen från buttericks för 72:- så skulle jag rekommendera dig att ta flera lager. Ta det lungt och stressa inte! Försök att göra det jämnt. Använd också lite mer vit runt munnen och på läpparna, helst ska läpparna inte synas. ( På bilden nedanför har jag bara tagit ett lager, sen såg jag att jag behövde mer! Men jag tog ingen bild sen. )
Steg två:
- Rita munnen så stor och bred som du vill ha den, men försök att göra den så stor som du kan och känner för! Varför? jo, det blir läskigare. När du har gjort det ritar du en mun i din mun ( haha vet inte hur jag ska förklara men hoppas ni förstår hur jag menar! ) sen ritar ni tänder, rita stora och små vassa tänder! En killer clown ska inte se snäll ut right? Fyll sedan i svart bakom tänder så det ser ut som du har en öppen mun. Rita också näsan, ögon brynen ( om du vill ), rynkor och det där röda runt ögonen ( se bild ) ni vet det clowner brukar ha! Vet ej vad det kallas.
Steg tre:
-Fyll i resten med rött! Om du inte vill ha en annan färg självklart!

Jag hoppas att ni förståd min knasiga förklaringen! Jag vet att jag inte är bra på att förklara saker. Har ni frågor lämna gärna en kommentar! Kram


Hittills till Halloween make up - Killer clown





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: